tisdag, november 21, 2006

Graverad Black Beauty

En trumma som varit med om ett och annat...Ludwig Black Beauty, 14 x 6½, c:a 1979-81,graverad.Den här hittade jag i en affär i Malmö.Trumman är inte i så fint skick,så prislappen var därefter.Tidigare fanns kaggen på Slagetöjcenter,Köpenhamn.De hade nitat fast en metallbit med firma namn och allt i trumman.Så får man ju inte göra...Den har varit uthyrd till Roskildefestivalen ett flertal gånger,och tro mej,den stank gammal öl när den kom i min ägo! 4 st. små hål ser ni under badgen,jag var tvungen att ta bort skylten. Den svarta "gun metal finish"-en är avskavd lite här och där,MEN det Är en Black Beauty och den är GRAVERAD!!! En grym virvel att spela på,ändå tycker jag rent ljudmässigt bättre om min Supraphonic 6½ 70-tal.Den har mera diskant och klipp i sej.

2 kommentarer:

Roger sa...

Hej igen!

Jag antar att en E-bay-kille som du redan har spanat in denna:

http://cgi.ebay.com/Vintage-Ludwig-Engraved-Black-Beauty-Snare_W0QQitemZ230054369007QQihZ013QQcategoryZ38095QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Inte ofta man ser en graverad Black Beauty från 70-t. Skicket kanske inte är klockrent, men inte heller någon katastrof. Rycker det inte lite i Buy-it-now-fingret? Mvh//Roger

BIRDMOUNTAIN sa...

Jodå,den ligger för bevakning.Tyvärr finns det inte dom pengarna,så jag kollar bara hur mycket den går för.
Undrar just hur många graverade Black B. det gjordes? Som du själv sa,man ser dom inte direkt ofta.
Undrar om Niklas K har någon gissning?